Polityka prywatności
Polityka Prywatności
JumboEdu Sp. z o.o. z dnia 10.10.2024
Niniejsza Polityka prywatności określa zasady pobierania, przetwarzania
oraz ochrony danych osobowych zbieranych od Użytkowników w trakcie
korzystania z zawartości i funkcjonalności w stosunku do
wszystkich aplikacji oraz witryn internetowych JumboEdu Sp. z o.o..
Kwestie związane z przetwarzaniem danych w ramach zakupionych produktów
lub usług JumboEdu Sp. z o.o.
regulowane są odrębnymi procedurami oraz umowami.
JumboEdu Sp. z o.o. deklaruje,
iż dołoży wszelkich starań, aby zapewnić odpowiednie bezpieczeństwo
przekazanych danych, jak i zobowiązuje się wykonywać działania
zapobiegające ingerencjom osób trzecich w dane osobowe oraz w
prywatność osób, których dane dotyczą. Przekazane dane osobowe będą
wykorzystywane do celów określonych w dalszej części dokumentu.
JumboEdu Sp. z o.o. zwraca się
z prośbą o dokładne zapoznanie się z Polityką
Prywatności przed korzystaniem z jej aplikacji oraz witryn
internetowych oraz przed udostępnianiem danych. Jeżeli Użytkownik nie
wyraża zgody na gromadzenie, wykorzystywanie i ujawnianie swych danych
osobowych w sposób wskazany w niniejszej Polityce (oraz we wszelkich
stosownych dokumentach dotyczących prywatności, obowiązujących na
poziomie krajowym lub na poziomie konkretnej witryny sieci Web),
proszony jest o powstrzymanie się od korzystania z aplikacji badź
witryn internetowych JumboEdu Sp. z
o.o..
Informujemy, iż Użytkownik może kontaktować się z JumboEdu Sp. z o.o. bezpośrednio
(telefonicznie) lub wchodząc na strony JumboEdu Sp. z o.o. w celu
zapoznania się z informacjami na temat organizacji i usług oraz
wysłuchania lub obejrzenia określonych informacji, bez konieczności
podawania swoich danych osobowych. Niezależnie od powyższego, mogą
zaistnieć okoliczności, kiedy dane osobowe Użytkownika będą niezbędne
do zrealizowania żądanej usługi lub procesu. W takich przypadkach
Użytkownik zostanie poinformowany o konieczności udostępnienia oraz o
sposobie wykorzystania danych, mając tym samym możliwość podjęcia
decyzji, co do udostępnienia lub odmowy udostępnienia swoich danych.
Udostępnienie danych osobowych może być wymagane w sytuacji, w której
Użytkownik zainteresowany będzie zleceniem podmiotowi należącemu do
JumboEdu Sp. z o.o. realizacji określonej usługi (np. przygotowanie
oferty, przesłanie informacji na temat produktu) lub też w sytuacji, w
której będzie on zainteresowany udziałem w procesie, bądź zdarzeniu
(np. rekrutacja, newsletter, udział w konferencji). Wówczas
Użytkownik może zostać poproszony o wypełnienie i przesłanie
formularza/ankiety, w których zostanie mu wyraźnie wskazane, jakiego
rodzaju dane osobowe będą gromadzone.
W sytuacji, w której Użytkownik ujawni w formularzu/ankiecie dane
osobowe osoby trzeciej, (np. współpracownika), JumboEdu Sp. z o.o.
poczytuje, iż Użytkownik ten dysponuje stosownym zezwoleniem tej osoby,
której dane ujawnił.
Dane udostępnione przez Użytkownika w wyżej wskazany sposób są
wykorzystywane przez JumboEdu Sp. z
o.o. tylko i wyłącznie w celu realizacji zleconej przez
Użytkownika usługi, przeprowadzenia procesu, bądź organizacji
uczestnictwa w zdarzeniu.
- Definicje
- Aplikacje JumboEdu Sp. z o.o.- aplikacje
obsługiwane przez lub w imieniu JumboEdu
Sp. z o.o. i jej jednostek.
- StronyJumboEdu Sp. z o.o.
- witryny internetowe obsługiwane przez lub w imieniu JumboEdu Sp. z o.o. i jej jednostek.
- Użytkownik – osoba
fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca
osobowości prawnej.
- Cookies – pliki
tekstowe, które zapisywane są w pamięci masowej urządzenia, z którego
korzysta Użytkownik, podczas korzystania z Serwisu Internetowego.
- Google Analytics –
oprogramowanie umożliwiające śledzenie ruchu na stronach www oraz
monitorowanie prowadzonych działań marketingowych.
- RODO – rozporządzenie
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119,
s. 1).
- Dane Administratora Danych Osobowych
- Administratorem gromadzonych danych jest spółka JumboEdu Sp. z o.o. z siedzibą w
Łodzi, ul. Maratońska 67/69 94-102 Łódź. Spółka zarejestrowana w
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod
numerem NIP: 727-28-62-570, KRS: 0000992674, REGON 523131711
- W sprawach ochrony swoich danych osobowych i realizacji swoich
praw możesz się skontaktować przez
e‑mail: jumboedu@jumboedu.pl lub pisemnie na adres naszej
siedziby.
- Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych
Aby świadczyć usługi zgodnie z profilem działalności, Spółka przetwarza
Twoje dane osobowe — w różnych celach, jednak zawsze zgodnie z prawem.
Poniżej znajdziesz wyszczególnione cele przetwarzania danych osobowych
wraz z podstawami prawnymi.
W celu wysyłania newslettera przetwarzamy takie dane osobowe, jak:
- imię i nazwisko,
- adres e-mail.
Podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie
udzielonej zgody;
W celu zamieszczenia przez Ciebie komentarza na stronie internetowej
pod opublikowanym artykułem przetwarzamy takie dane osobowe, jak:
Podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie
udzielonej zgody (w tym przypadku przyjmujemy, że zamieszczenie
komentarza jest równoczesnym wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych
osobowych);
W celu dokonania wyceny usługi oraz wykonania usługi przetwarzamy takie
dane osobowe, jak:
- imię,
- adres e-mail,
- numer zlecenia/klienta,
- data.
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b
RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli są one konieczne
do wykonania umowy lub podjęcia czynności zmierzających do zawarcia
umowy; jeżeli zdecydujesz się podać również nazwisko, uznajemy, że
wyraził(a) Pan/Pani zgodę na przetwarzanie również Twojego nazwiska —
wtedy podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a
RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie
udzielonej zgody;
W celu analitycznym, tj. badania i analizowania aktywności na stronie
internetowej należącej do Spółki, przetwarzamy takie dane osobowe, jak:
- data i godzina odwiedzin strony,
- rodzaj systemu operacyjnego,
- przybliżona lokalizacja,
- rodzaj przeglądarki internetowej wykorzystywanej do przeglądania
strony,
- czas spędzony na stronie,
- odwiedzone podstrony,
- podstrona, gdzie wypełniono formularz kontaktowy.
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f
RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli tym sposobem
Administrator Danych Osobowych realizuje swój prawnie uzasadniony
interes (w tym przypadku interesem Spółki jest poznanie aktywności
klientów na stronie internetowej);
W celu wykorzystywania cookies na stronie internetowej przetwarzamy
takie informacje tekstowe (cookies zostaną opisane w odrębnym punkcie).
Podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO,
który pozwala przetwarzać dane osobowe na podstawie dobrowolnie
udzielonej zgody (przy pierwszym wejściu na stronę internetową pojawia
się zapytanie o zgodę na wykorzystanie cookies);
W celu administrowania stroną internetową przetwarzamy takie dane
osobowe, jak:
- adres IP,
- data i czas serwera,
- informacje o przeglądarce internetowej,
- informacje o systemie operacyjnym
dane te są zapisywane automatycznie w tzw. logach serwera, przy
każdorazowym korzystaniu ze strony należącej do Spółki. Administrowanie
stroną internetową bez użycia serwera i bez tego automatycznego zapisu
nie byłoby możliwe. Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest
art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe,
jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje swój
prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Spółki jest
administrowanie stroną internetową);
W celu wystawienia faktury i spełnienia innych obowiązków wynikających
z przepisów prawa podatkowego, takich jak np. przechowywanie
dokumentacji księgowej przez 5 lat, przetwarzamy takie dane osobowe,
jak:
- imię i nazwisko,
- firma,
- adres zamieszkania lub adres siedziby,
- numer NIP,
- numer zlecenia.
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c
RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli takie
przetwarzanie jest konieczne do wywiązania się przez Administratora
Danych Osobowych z obowiązków wynikających z prawa;
W celu tworzenia rejestrów i ewidencji związanych z RODO, w tym np.
rejestru klientów, którzy zgłosili sprzeciw zgodnie z RODO,
przetwarzamy takie dane osobowe, jak:
ponieważ po pierwsze, przepisy RODO nakładają na nas określone
obowiązki dokumentacyjne dla wykazania zgodności i rozliczalności, po
drugie, jeżeli zgłosisz np. sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych
osobowych do celów marketingowych, musimy wiedzieć, wobec kogo nie
stosować marketingu bezpośredniego, ponieważ sobie tego nie życzy.
Podstawą prawną takiego przetwarzania danych jest po pierwsze, art. 6
ust. 1 lit. c RODO, który pozwala przetwarzać dane osobowe, jeżeli
takie przetwarzanie jest konieczne do wywiązania się przez
Administratora Danych Osobowych z obowiązków wynikających z prawa; po
drugie, art. 6 ust. 1 lit. f RODO, który pozwala przetwarzać dane
osobowe, jeżeli tym sposobem Administrator Danych Osobowych realizuje
swój prawnie uzasadniony interes (w tym przypadku interesem Spółki jest
posiadanie wiedzy na temat osób, które realizują swoje uprawnienia
wynikające z RODO);
- Pliki cookies
Strony JumboEdu Sp. z o.o.
stosują tzw. cookies („ciasteczka”), informacje zapisywane przez
serwery na urządzeniu końcowym Użytkownika, które serwery mogą odczytać
przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia końcowego. Cookies
zawierają zazwyczaj nazwę domeny serwisu internetowego, z którego
pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny
numer. Pliki cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym
Użytkownika, a następnie wykorzystywane przez współpracujących z JumboEdu Sp. z o.o. dostawców
zewnętrznych narzędzi do monitorowania ruchu i aktywności w
serwisie.
Witryny JumboEdu Sp. z o.o.
stosują następujące rodzaje plików cookies:
- „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług
dostępnych w ramach serwisu, np. umożliwiające korzystanie z sesji,
- „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie”
wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu
Użytkownika, np. w zakresie wybranej wersji mobilnej/klasycznej,
ostatnich fraz wpisywanych przez Użytkownika, wyglądu strony
internetowej, stanu mechanizmu zakładek itp.
- „analityczne” pliki cookies, umożliwiające monitorowanie
aktywności Użytkowników w serwisie.
Pliki cookies nie służą do przetwarzania ani do przechowywania danych
osobowych, nie można za ich pomocą dokonać bezpośredniej identyfikacji
Użytkownika oraz nie wprowadzają zmian konfiguracyjnych w przeglądarce
i telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym.
Użytkownik może w przeglądarce internetowej wyłączyć obsługę plików
cookies, instalując
plug-in https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
Cookies w żaden sposób nie modyfikują pozostałych danych znajdujących
się w pamięci masowej urządzenia Użytkownika, jak i nie wpływają na
prawidłowe działanie systemu operacyjnego.
- Prawo wycofania zgody
- Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie
zgody, w każdej chwili moższ tę zgodę cofnąć — wedle własnego uznania.
- Jeżeli chciałbyś cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
to w tym celu wystarczy:
- wysłać maila bezpośrednio Spółce na adres jumboedu@jumboedu.pl
lub
- kliknąć link w wiadomości e-mail, dołączony na końcu wiadomości
lub
- usunąć zamieszczony komentarz pod artykułem.
- Jeżeli przetwarzanie Twoich danych osobowych odbywało się
na podstawie zgody, jej cofnięcie nie powoduje, że przetwarzanie danych
osobowych do tego momentu było nielegalne. Innymi słowy, do czasu
cofnięcia zgody mamy prawo przetwarzać Twoje dane osobowe i jej
odwołanie nie wpływa na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.
- Wymóg podania danych osobowych
- Podanie jakichkolwiek danych osobowych jest dobrowolne i zależy
od Twojej decyzji. Jednakże w niektórych przypadkach podanie
określonych danych osobowych jest konieczne, aby spełnić Twoje
oczekiwania w zakresie korzystania z usług.
- Abyś mógł fakturę za usługi, konieczne jest podanie wszystkich
danych wymaganych prawem podatkowym, a zatem imienia i nazwiska lub
firmy, adresu zamieszkania lub adresu siedziby, numeru NIP — bez tego
nie jesteśmy w stanie prawidłowo wystawić faktury.
- Aby móc się skontaktować z Tobą telefonicznie w sprawach
związanych z realizacją usługi, konieczne jest podanie numeru telefonu
— bez tego nie jesteśmy w stanie nawiązać kontaktu telefonicznego.
- Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie
Uprzejmie informujemy, że nie dokonujemy zautomatyzowanego podejmowania
decyzji, w tym w oparciu o profilowanie.
- Odbiorcy danych osobowych
- Jak większość przedsiębiorców, w swojej działalności korzystamy z
pomocy innych podmiotów, co niejednokrotnie wiąże się z koniecznością
przekazania danych osobowych. W związku z powyższym, w razie potrzeby,
przekazujemy Twoje dane osobowe współpracującym z nami firmom
księgowym, dostawcom usług marketingowych, hostingu stron
internetowych, wsparcia IT lub analizy stron internetowych.
- Oprócz tego, może się zdarzyć, że np. na podstawie właściwego
przepisu prawa lub decyzji właściwego organu będziemy musieli przekazać
Twoje dane osobowe również innym podmiotom, czy to publicznym czy
prywatnym. Dlatego niezmiernie trudno nam przewidzieć, kto może zgłosić
się z żądaniem udostępnienia danych osobowych. Niemniej ze swojej
strony zapewniamy, że każdy przypadek żądania udostępnienia danych
osobowych analizujemy bardzo starannie i bardzo wnikliwie, aby
niechcący nie przekazać informacji osobie nieuprawnionej.
- Przekazywanie danych osobowych do państw trzecich
- Jak większość przedsiębiorców, korzystamy z różnych popularnych
usług i technologii, oferowanych przez takie podmioty, jak Facebook,
Microsoft, czy Google. Firmy te mają siedziby poza Unią Europejską, a
zatem w świetle przepisów RODO są traktowane jako państwa trzecie.
- RODO wprowadza pewne ograniczenia w przekazywaniu danych
osobowych do państw trzecich, ponieważ skoro nie stosuje się tam, co do
zasady przepisów europejskich, ochrona danych osobowych obywateli Unii
Europejskiej może być niestety niewystarczająca. Dlatego też każdy
administrator danych osobowych ma obowiązek ustalić podstawę prawną
takiego przekazywania.
- Ze swojej strony zapewniamy, że przy korzystaniu z usług i
technologii przekazujemy dane osobowe wyłącznie podmiotom ze Stanów
Zjednoczonych i wyłącznie takim, które przystąpiły do programu Privacy
Shield, na podstawie decyzji wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12
lipca 2016 r. — więcej na ten temat można przeczytać na stronie Komisji
Europejskiej dostępnej pod adresem
https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/data-transfers-outside-eu/eu-us-privacy-shield_pl.
Podmioty, które przystąpiły do programu Privacy Shield, gwarantują, że
będą przestrzegać wysokich standardów w zakresie ochrony danych
osobowych, jakie obowiązują w Unii Europejskiej, dlatego korzystanie z
ich usług i oferowanych technologii w procesie przetwarzania danych
osobowych jest zgodne z prawem.
- W każdej chwili udzielimy dodatkowych wyjaśnień odnośnie
przekazywania danych osobowych, w szczególności, gdy kwestia ta budzi
Twój niepokój.
- W każdej chwili przysługuje Ci prawo do uzyskania kopii danych
osobowych przekazanych do państwa trzeciego.
- Okres przetwarzania danych osobowych
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nie przetwarzamy Twoich
danych osobowych „w nieskończoność”, lecz przez czas, który jest
potrzebny, aby osiągnąć wyznaczony cel. Po tym okresie Twoje dane
osobowe zostaną nieodwracalnie usunięte lub zniszczone.
- Odnośnie poszczególnych okresów przetwarzania danych osobowych,
uprzejmie informujemy, że dane osobowe przetwarzamy przez okres:
- trwania umowy — w odniesieniu do danych osobowych
przetwarzanych w celu zawarcia i wykonania umowy;
- 3 lat lub 10 lat + 1 rok — w odniesieniu do danych osobowych
przetwarzanych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
(długość okresu zależy od tego, czy obie strony są przedsiębiorcami,
czy też nie);
- 6 miesięcy — w odniesieniu do danych osobowych, które zostały
zebrane przy wycenie usługi, a jednocześnie nie doszło do niezwłocznego
zawarcia umowy;
- 5 lat — w odniesieniu do danych osobowych wiążących się ze
spełnieniem obowiązków z prawa podatkowego;
- do czasu cofnięcia zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania,
jednak nie dłużej niż przez 2 lata — w odniesieniu do danych osobowych
przetwarzanych na podstawie zgody;
- do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu lub osiągnięcia celu
przetwarzania, jednak nie dłużej niż przez 2 lata — w odniesieniu do
danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego
interesu Administratora Danych Osobowych lub do celów marketingowych;
- do czasu zdezaktualizowania się lub utraty przydatności, jednak
nie dłużej niż przez 3 lata — w odniesieniu do danych osobowych
przetwarzanych głównie do celów analitycznych, wykorzystania cookies i
administrowania stroną internetową.
- Okresy w latach liczymy od końca roku, w którym rozpoczęliśmy
przetwarzanie danych osobowych, aby usprawnić proces usuwania lub
niszczenia danych osobowych. Odrębne liczenie terminu dla każdej
zawartej umowy wiązałoby się z istotnymi trudnościami organizacyjnymi i
technicznymi, jak również znaczącym nakładem finansowym, dlatego
ustanowienie jednej daty usuwania lub niszczenia danych osobowych
pozwala nam sprawniej zarządzać tych procesem. Oczywiście, w przypadku
skorzystania przez Ciebie z prawa do zapomnienia takie sytuacje są
rozpatrywane indywidualnie.
- Dodatkowy rok związany z przetwarzaniem danych osobowych
zebranych na potrzeby wykonania umowy jest podyktowany tym, że
hipotetycznie możesz zgłosić roszczenie na chwilę przed upływem terminu
przedawnienia, żądanie może zostać doręczone z istotnym opóźnieniem lub
możesz błędnie określić termin przedawnienia swojego roszczenia.
- Uprawnienia podmiotów danych
- Uprzejmie informujemy, że posiadasz prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych;
- sprostowania danych osobowych;
- usunięcia danych osobowych;
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
- przenoszenia danych osobowych.
- Szanujemy Twoje prawa wynikające z przepisów o ochronie danych
osobowych i staramy się ułatwiać ich realizację w najwyższym możliwym
stopniu.
- Wskazujemy, że wymienione uprawnienia nie mają charakteru
absolutnego, a zatem w niektórych sytuacjach możemy zgodnie z prawem
odmówić ich spełnienia. Jednakże, jeżeli odmawiamy uwzględnienia
żądania, to tylko po wnikliwej analizie i tylko w sytuacji, gdy odmowa
uwzględnienia żądania jest konieczna.
- Odnośnie prawa do wniesienia sprzeciwu wyjaśniamy, że w każdej
chwili przysługuje Ci prawo do sprzeciwienia się przetwarzaniu danych
osobowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora
Danych Osobowych w związku z Twoją szczególną sytuacją. Musisz jednak
pamiętać, że zgodnie z przepisami możemy odmówić uwzględnienia
sprzeciwu, jeżeli wykażemy, że:
- istnieją prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, które
są nadrzędne w stosunku do Twoich interesów, praw i wolności lub
- istnieją podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Ponadto w każdej chwili możesz wnieść sprzeciw wobec
przetwarzania Twoich danych osobowych do celów marketingowych. W takiej
sytuacji po otrzymaniu sprzeciwu zaprzestaniemy przetwarzania w tym
celu.
- Swoje uprawnienia możesz zrealizować poprzez:
- wysłanie maila bezpośrednio Spółce na adres jumboedu@jumboedu.pl lub
- kliknięcie linku w wiadomości e-mail, dołączonego na końcu
wiadomości.
- Prawo do wniesienia skargi
Jeżeli uważasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z
obowiązującym prawem, możesz wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych.
- Odsyłacze do innych stron WWW innych firm/organizacji
Witryny internetowe JumboEdu Sp. z
o.o. mogą zawierać linki do stron WWW innych przedsiębiorstw lub
organizacji. JumboEdu Sp. z o.o.
nie ponosi odpowiedzialności za procedury i mechanizmy stosowane w tych
przedsiębiorstwach/organizacjach odnośnie ochrony prywatności oraz za
zawartość innych stron WWW.
- Postanowienia końcowe
JumboEdu Sp. z o.o. jako
właściciel niniejszej Polityki Prywatności zastrzega sobie prawo do jej
zmiany w całości lub w części. Nowe brzmienie Polityki obowiązuje
od momentu opublikowania jej na stronach JumboEdu Sp. z o.o. Zgoda udzielona
przez Użytkownika zgodnie z treścią niniejszego dokumentu stanowi zgodę
udzieloną JumboEdu Sp. z o.o.