Edukacja multimedialna ma istotny wpływ na rozwój dzieci w wieku przedszkolnym i jest szeroko badana w literaturze naukowej. w obecnych czasach wysoko rozwiniętych technologii cyfrowych komputer jest bardzo ważnym narzędziem wykorzystywanym w edukacji na wszystkich jej poziomach. Wiek przedszkolny jest szczególnym etapem życia człowieka gdyż pierwsze lata w życiu dziecka decydują o jego rozwoju i dalszych losach. Według obecnie obowiązującej podstawy programowej wychowania przedszkolnego edukacja najmłodszych powinna umiejętnie splatać naukę z zabawą, by stopniowo wprowadzać dzieci w szkolną rzeczywistość. Odpowiednia stymulacja i bogate środowisko edukacyjne do około 5 roku życia, stanowią podstawę dalszego prawidłowego rozwoju umiejętności i zdolności umysłowych dziecka, co procentuje w jego dorosłym życiu. Dawanie dzieciom szansę na aktywny udział w edukacji multimedialnej wzbogaca proces dydaktyczny.
Dlatego budowanie kompetencji cyfrowych można zacząć już od wieku przedszkolnego. Wiedza i umiejętności zdobyte przez dzieci z użyciem nowoczesnych narzędzi i nowoczesnych technologii są trwałe i efektywne. I dlatego powstała aplikacja multimedialna JumboEdu. JumboEdu to innowacyjny interaktywny zestaw edukacyjny zaprojektowany specjalnie dla dzieci w wieku przedszkolnym. Jest To fascynujące narzędzie które nie tylko zapewnia niesamowitą zabawę, ale również skutecznie wspiera i stymuluje wszechstronny rozwój każdego malucha! To prawdziwa uczta dla zmysłów, która łączy piękną grafikę i treści edukacyjne.
JumboEdu to aż 1200 starannie zaprojektowanych interaktywnych plansz posegregowanych w cztery pory roku każdy z nich zawiera 6 kategorii po 50 plansz dzięki którym dzieci ćwiczą:
Nasz nowoczesny program został dostosowany do podstawy programowej, aby zapewnić najlepsze narzędzie edukacyjne dla każdego dziecka.
Program zawiera dwa rodzaje plansz:
Główne zalety programu:
JumboEdu to doskonałe narzędzie do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych w tym dzieci ze spektrum autyzmu z uwagi na:
Plansze, które doskonalą umiejętności grafomotoryczne nie posiadają kontroli błędu. Jest to celowe działanie, mające na celu zminimalizowanie presji na poprawne rozwiązanie. Z uwagi na fakt, że dzieci doskonalą swoje kompetencje w tym zakresie często wykonują zadania mało precyzyjnie. Nie ma więc sensu, by umiejętności te kształciły w obawie, że popełnią błąd.
Inne plansze, ale nie wszystkie posiadają kontrolę błędu. Dziecko w sposób dyskretny informowane jest, czy zadanie zostało wykonane poprawnie. Czasem jednak, rozwiązanie planszy wymaga refleksji i zauważenia popełnionego błędu. Autorki aplikacji dużą uwagę przywiązują do rozwijania motywacji wewnętrznej dzieci. Plansze stworzyły w taki sposób by brak wyrażanych ocen i konkurencji pozwalały dzieciom skupić się na samym procesie nauki i czerpać satysfakcję z odkrywania nowych rzeczy. Jednocześnie brak schematu sprawia że dzieci na bieżąco kontrolują etapy rozwiązywania zadań.
Z uwagi na to, iż indywidualizacja nauczania w wieku przedszkolnym odgrywa kluczową rolę w procesie rozwoju dzieci, autorki aplikacji celowo nie określiły poziomu trudności plansz w odniesieniu do wieku dziecka. Dzieci w wieku przedszkolnym różnią się pod względem umiejętności, tempa rozwoju zainteresowań i stylu uczenia się. Indywidualizacja nauczania uwzględnia te różnice, pozwalając na dostosowanie podejścia pedagogicznego do indywidualnych potrzeb każdego dziecka.
Nauczyciel uwzględniając potrzebę edukacyjne dzieci, sam dobiera poziom trudności do możliwości i zainteresowań konkretnego dziecka. Indywidualizacja taka pozwala na lepsze wsparcie rozwoju dziecka, co przyczynia się do bardziej efektywnego uczenia się i stymulowania jego rozwoju.